چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

با پیروزی استقلال مقابل الغرافه، هم تیم از بحران خارج شد و هم خیلی از بازیکنان بعد از مدت‌ها نمایشی امیدوارکننده داشتند.

استقلال با گل‌های زیبا الغرافه را در هم کوبید| استقلال ۳ - ۰ الغرافه قطر

همشهری آنلاین- برتری ۳ بر صفر استقلال مقابل الغرافه یکی از مهم‌ترین بردهای این تیم بود و هواداران و کادر فنی آبی‌پوشان این پیروزی را از نان شب واجب‌تر می‌دانستند. شاید نماینده قطر از تیم‌های ضعیف لیگ نخبگان باشد و برتری مقابل این تیم به لحاظ فنی یک برد ساده و معمولی تلقی شود، اما شرایطی که استقلال در هفته‌های اخیر و بعد از شکست مقابل استقلال خوزستان تجربه کرده بود باعث می‌شد دیدار با الغرافه به یکی از مهم‌ترین بازی‌های استقلال در ماه‌های اخیر تبدیل شود. اگر تیم نکونام در گام اول لیگ نخبگان هم نتیجه قابل قبولی نمی‌گرفت، آن وقت حاشیه‌ها در این تیم به اوج خود می‌رسید و آرامش متزلزلی که در روزهای اخیر حکمفرما شده بود کاملا از بین می‌رفت. اما نتیجه عالی مقابل نماینده قطر، این آرامش متزلزل را به یک وفاق واقعی تبدیل کرد تا استقلالی‌ها در آستانه دو بازی مهم در لیگ برتر که یکی از آنها دربی بزرگ تهران خواهد بود، شرایط خوبی پیدا کنند. ضمن اینکه این پیروزی فقط از لحاظ نتیجه باارزش نبود بلکه عملکرد استقلال در میدان به لحاظ پارامترهای فنی هم خوب و امیدوارکننده بوده است.

روز خوب رافائل سیلوا

مهم‌ترین تغییری که جواد نکونام برای این مسابقه در تیم خود ایجاد کرد، بازگشت به سیستم ۳دفاعه بود که یک بار دیگر صلابت را به خط دفاعی آبی‌پوشان بازگرداند. استقلال فصل گذشته با استفاده از همین سیستم بهترین خط دفاعی لیگ برتر را داشت و آمار کمترین گل خورده را در پایان فصل به جا گذاشت. اما از ابتدای فصل جدید، نکونام به سیستم ۴دفاعه روی آورد که باعث شد آبی‌ها در ۳بازی ابتدایی خودشان حتی یک کلین‌شیت هم نداشته باشند و در این ۳بازی ۴گل دریافت کنند. اما در بازی با الغرافه بازگشت آبی‌ها به سیستم سابق باعث شد اولین کلین‌شیت فصل آنها نه در لیگ داخلی که در لیگ نخبگان به دست بیاید. روزبه چشمی، رافائل سیلوا و سامان فلاح ۳مدافع استقلال در این مسابقه بودند که نمایش خوبی داشتند و البته بهترین نمایش را در میان این جمع مدافع برزیلی داشته است. سیلوا با ۵عملکرد دفاعی، یک پاس کلیدی و دقت پاس ۸۲.۹درصدی توانست نمره ۷.۴۰ را از سایت متریکا بگیرد و چهارمین بازیکن برتر آبی‌ها باشد. او در جمه مدافعان میانی، صاحب بهترین نمره بود و روزبه چشمی با ۷.۰۵ و سامان فلاح با ۶.۸۹ پشت سر او قرار گرفتند.

ماشاریپوف، ستاره دوم

هافبک‌های استقلال در این مسابقه عملکرد خوبی داشتند و ترکیب جدیدی که زبیر نیک‌نفس در کنار اندونگ، ماشاریپوف و اسلامی شکل داده بود کاملا به کمک استقلالی‌ها آمد. ماشاریپوف با نمره ۷.۶۶ بهترین بازیکن این خط بود و نمره خوبی که از متریکا گرفت باعث شد بعد از رامین رضاییان دومین بازیکن برتر آبی‌ها باشد. اندونگ نمره ۷.۳۸ گرفت و او هم با یک شوت و یک پاس کلیدی از برترین‌های تیم بود. محمدحسین اسلامی به نمره ۷.۲۱ رسید و زبیر نیک‌نفس نیز با نمره ۷.۱۵ نمره قبولی گرفت. اما برترین بازیکن استقلال -چنان که همه می‌دانند- بازیکنی بود که طی ۷بازی اخیرش در لیگ قهرمانان و حالا نخبگان آسیا یا گل زده یا پاس گل داده است. رامین رضاییان طی ۶بازی گذشته‌اش در آسیا که در لباس سپاهان انجام شد، آمار ۶گل و ۲پاس گل را داشت و در مقابل الغرافه نیز با زدن یک گل به این روند ادامه داد. او با کسب نمره ۸.۰۸ تنها بازیکن این مسابقه بود که از متریکا نمره بالاتر از ۸ گرفت. دیگر مدافع کناری استقلال یعنی میلاد زکی‌پور نیز با نمره ۷.۳۳ تا زمانی که در میدان بود و جای خودش را به ابوالفضل جلالی داد نمایش خوبی داشت.

یک گل و ۲پاس گل از تعویضی‌ها

نکته قابل توجه در مورد تیم استقلال این است که در بازی با الغرافه حتی بازیکنان تعویضی این تیم نیز نمایش خوبی داشتند و یک گل و ۲پاس گل آبی‌پوشان حاصل کار همین بازیکن‌های جایگزین بود. ابوالفضل جلالی ۲۰دقیقه بازی کرد، یک پاس گل داد و با نمره ۷.۶۳ بهترین بازیکن تعویضی استقلال و سومین بازیکن برتر این تیم در مجموع بازی بود. پاس گل جلالی به آرش رضاوند رسید که خودش تازه به میدان آمده بود و با کمتر از ۱۰دقیقه بازی و زدن یک گل نمره ۷.۴۶ را دریافت کرد. از اینها گذشته، مهرداد محمدی که از لیگ داخلی محروم است هم در این رقابت بعد از مدت‌ها به میدان رفت و با ۱۵دقیقه بازی و یک پاس گل به رامین رضاییان نمره ۷.۳۵ را دریافت کرد. در مجموع، هم بازیکنان اصلی و هم ذخیره‌های استقلال چهره موفقی مقابل الغرافه داشتند و با کسب یک برد پرگل، تیم خودشان را از تونل وحشت روزهای گذشته خارج کردند.

کد خبر 882426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 1
    فقط شماها بگین بلانکو به چدرد اسقلال میخوره من مندم نه گل زنه یعنی هیچ به درد نمی خوره یه مهاجم دونده جوان گل زن بیارین